Rabu, 30 Disember 2009

bila tingkap peluang terbuka..

salam,
aku pun x tahu mengapa,bagaimana atau kenapa.
jika tingkap itu tertutup,langsung tiada angin atau daya yg boleh membukanya.
tapi,jika sudah terbuka...banyak pula peluang yg tiba.

aku kebengongan.
apa langkah seterusnya yg aku harus ambil.
peluang depan mata,tp bagaimana utk mendapatkan ganjarannya..?

bila tingkap peluang terbuka,
manusia seringkali menjadi rugi,
dan juga kadang2 menjadi bengong,

biar aku lakarkan disini,
30/12 2009,
mungkin tarikh paling bahagia utk ku,
disambut ucapan selamat pagi dari gadis,berpeluang berkomunikasi dua hala dengan gadis idaman...haa...harap berulang lagi hari ini utk sejutakalinya...mungkin sebilionkalinya...

tp jauh didalam hati,
aku tahu kita x akan dapat semua yg kita mahu,
tp aliran testosteron dalam darah sungguh mengasyikkan..

harapan utk berulang hari ini utk sejutakalinya!!

Jumaat, 4 Disember 2009

wayang : medium bermimpi

wayang,drama,telemovie,drama bersiri....
semua ini memang telah dihidangkan dalam menu kehidupan masyarakat kita pada ketika ini..
lahir2...dihidangkan televisyen...menjadi santapan masa,jiwa..pengisi kekosongan,peneman keseorangan.dan pembunuh kebosanan.

apa yg aku cuba ketengahkan pada kali ini adalah:
wayang adalah satu medium utk manusia bermimpi.
apa yg membuatkan wayang itu laku di sesebuah negara?
wayang laku kerana pengarah dan tukang2 penulis skrip ini berjaya menjual mimpi atau lebih tepat menyediakan mimpi yg sesuai kepada audience..bersama wayang...semuanya boleh terjadi..mnjadi penyelamat dunia?kiamat?mencari cinta mcm jumpe syiling tepi jalan?semuanya boleh.
jika seseorang suka terbang ke awangan bersama motif2 cinta...kita ada cerita cinta.
jiwa mahu ditakutkan...sudah tentu ada cerita2 thriller..dan pelbagai jenis lagi..

memang seronok menonton wayang..kerana kita dapat melarikan diri dari dunia realiti..yg x seindah yg disangka..
merubah seorang realist kepada idealist..haha....walau sehebat mana realist seseorang...jika menonton wayang..pasti akan bertukar pemikirannya..


kesimpulannya..aku suka tengok wayang utk melupakan dunia yg fana!!

Rabu, 2 Disember 2009

menunggu..

peh... 2 dis 2009....400 pm...detik yg dinanti2kan...apakah yg akan terjadi??tunggu!!!

Sabtu, 21 November 2009

crush!! is also a word...

peh..ape agak2nye perasaan korang kalo ader korangnyer childhood crush tiba2 jmpe blk?

>>>>>mcm nak gila dibuatnya.....
ape korang wat kalo korang sumer berada di tempat aku??
wat2 x tahu?mengejar peluang yg terlepas dulu?

ok2...baik aku terangkan...
ader sorang bdak ni...di junior aku dulu ..haha..
mmg pehh..wa ckp lu..
dulu...walau x tau mender ape...tp still minat2 gitu...crush la...
hahaha...nak jadikan cerita...
semalam aku x taw wat aper...aku search sume laman sosial kt muka bumi ni...aku search la die..
x jumpe...so...aku tito la....wat2 x tau..tibe2...nak jd cerita tamil....aku bukak fb...naa...die add aku!!aku ponk...x taw nk ckp ape...

in a nutshell...aku x taw nak wat ape...raser nak jd hero filem tamil ponk ader..

Selasa, 17 November 2009

kebarangkalian,langkah,realtif.

keberangkalian adalah satu subject yg menarik utk diperkatakan..
begitu juga relativity..
aku x tahu apa kaitan antara dua ini...tp...mmg menarik..

walau aku x berapa paham teory relativity Einstein...tp...mmg ..terbukti menurut fahaman aku...yg masa itu bergantung...realtif..yea..kerana di rumah..masa terasa bergitu panjang...24 jam begitu cukup utk segala..

keberangkalian..
aku masih bermain dgn kira2 dlm otak aku tentang keberangkalian berkaitan satu perkara..
jika keputusan diambil...adakah kebarangkalian yg dimahukan mengena?

satu kata2 dari otak aku pada hari ini.
langkah diatur satu persatu,jika tersalah,buat2 x tahu,tp perlu diteruskan ..dgn jlan yg baru..
jalan terus ,jgn menoleh semula..kerana..pada saat itu, keberangkalian telah bermula,

Ahad, 8 November 2009

pementasan teragung!!

kadangkala ..
kita x akan dapat apa yg kita mahukan...tp dapat apa yg kita tidak jangka..
oleh kerana itulah terbitnya kata2'expect the unexpected'..
sesuatu yg dimahukan oleh si A,mungkin dapat kepada si B,walaupun si B langsung tidak mahukannya...

ada yg mengatakan.hidup bagai satu pementasan.pelakonnya adalah kita..pengarahnya adalah yg Maha Pencipta..yg x dijangka itulah membezakan pementasan Tuhan dan pementasan ciptaan manusia.skripnya tidak diketahui,tp dialami...jika kita mesti dapat apa yg dimahukan...bukankah sia2 hidup?dimana kuasa Tuhan?dimana qada' dan qadar?persolan iman boleh ditimbulkan apabila kita mempersoal kenapa kadangkala kita x dpt apa yg kita mahu..semuanya ada sebab kenapa Allah menentukan sesuatu berlaku...kerana YG BAIK DAN BURUK DATANG DARI ALLAH..atas releven sebab dan akibat..
walaupun sesuatu kata2 itu selalu kita dengar...tp adakah kita paham..?

sesuatu telah berlaku pada aku minggu ini,membuatkan aku berfikir dalam beribu dimensi yg tidak pernah aku tahu...post ini adalah salah satu darinya..

Jumaat, 6 November 2009

kiter hanya merancang..ingat itu

sebagai manusia ...kita hanya mampu merancang..
walau hari ini aku dikira agak berjaya merancang...namun...hasilnya tetap ditangan tuhan... baru aku sedar yg perancangan 'berjaya' aku selama ini tidak berkesan lagik..

rancang sebaiknya..kerana Tuhan mentukannya..!!

inspirasi....dari dua insan ISTIMEWA!!

biler dah dekat2 musim gile aka exam nie...mmg mcm2 berlaku...sedar x sedar...dah separa gila...x ponk suku gila..wuakaakaka..

tp...dikala2 down....mmg motivasidiperlukan,inspirasi didambakan..
mmg ader 2 insan nie paling terbaekkkk punya yg boleh inspirasi utk aku memenuhi inspirasi..
mereka berdua adlah..MAMA and AYAH..

mama,ayah..
you two are the greatest,best motivators ever exist!!serious...tanpa mereka berdua..aku rasa siapalah aku...siapalah kami 4 beradik...memang terbaek...

nasihat2 memang berguna.meruntun jiwa.menenangkan hati..
kadang2 sedih...kadang2 gembira.

ingat dulu time nak pmr...sikit lagik nak flop...both of them give me hope back..spm...lagik la..pehh....ikut logikal akal...mmg x logik..aku sendiri sampai skang x cayer result aku cm2..
aku ingat...aku smpai nak nanges time nak spm dulu...takut...kecut...seram....sumer ader..
tp kata2 mama dan ayah...memang berguna...aku berjaya..

tp...dikala2 matrix...aku terlupa kata2 mereka sebenarnya banyak memberi inspirasi...aku take everything for granted kt pj..tp kt sini...aku cuba ingin mengambil peluang yg masih ada utk meminta kata2 mereka..

jauh di sudut hati...walau mereka berdua x pernah smpai di menara gading ...mereka masih dapat memberi guidelines berguna kepada aku...terus memimpin aku...terima kasih Allah...kerana masih memberi aku sokongan dan memberi nikmat beribu bapa lagi dikala2 ini...

semoga mereka berdua sentiasa dilindungi dan dirahmati Allah...

AYAH...MAMA>.>syg sgt kt korang!!teruskan memotivasi kami semua...kata2 hikmat anda amat didambakan oleh kami....

Rabu, 4 November 2009

karut!!

study la hai!!cmne nie nk apply scholar???
stdy ponk malas da..

ble agak2 aku boley bangun tido dan tiba2 kriss aku tuko jd GT128 ek?

me => pathetic

study week started...not so study week actually,more study days..

so,aku ader perangai pelik,biler tension mesti call org.
yg best..sumer aku call tu...member...x kesah la awek org ker aper..

aku...pathetic..
aku ader ske minah nie...tp aku x brani..aku dah jadi terlalu fragile utk amek risk.x mcm dulu2.
aku ske dier...skang aku hanya mampu call die,kacau2 dier,drop comment kt blog dier...ym ngan dier..tanpa sebarang ayat2 percubaan yg sebenar..

well,she is a friend of mine..for quite period of time...dulu aku tgk dr jauh...skang dah smakin hampir...tp hampir yg jauh..

anybody read this...need your opinion..plz....

Isnin, 2 November 2009

KAWAN :perkara bawah sedar...

banyak perkara dalam dunia ini adalah dibawah kesedaran..
percaya atau tidak...berkawan juga adalah perkara bawah sedar..
perbualan dengan rakan lamaku semalam memberi kesedaran baru bagi aku

kawan.
berkawan adalah perkara bawah sedar..
mahu tidak mahu kita akan berkawan,.kecuali bagi mereka yg antisocial.
kita datang pada satu tempat dengan tujuan suci atau tidak...tanpa sedar kita akan berkawan.
jadi sedarlah kawan adalah sebenarnya dibawah kesedaran kita.pada dasar utk berteman.

lalu,setelah adaptasi berlaku..dan kesedaran bermula,barulah kita berupaya memilih kawan kita.baru kita boleh memberi tahap intimasi si A lebih dari si B..sebagai contoh..

jd.jgn lah sedih sekiranya kawan kita kadangkala ataupun sudah tidak mengingati kita.ataupun,hanya ingat dikala senang,atau hanya ingat dikala memerlukan.itu lumrah.

kecuali anda mempunyai kawan sejati..memang susah dizaman ini.

PS:kepada bdak2 bangi,aku perlukan masa utk sendirian seketika...bukan aku mahu lupakan anda semua

Ahad, 1 November 2009

ubah,berubah,gubahan

ombak.
ombak x pernah lupa akan pantainya,
walau kadangkala,
begitu ganas ombak menghentam pantai.
mereka tetap rakan karib.

pernah dengar sekali air bah,sekali pantai berubah?
itu patut mengingatkan kita keadaan mengubah kondisi,
kondisi mengubah situasi,
situasi mengubah personaliti.

aku mungkin ,
bagi anda semua.
mungkin masih seperti dahulu.
mungkin juga makin negatif dari dahulu.
atau,makin baik dari dahulu.

jawapannya,
aku masih seperti dahulu,
cuma ada sedikit perubahan,
mungkin banyak bagi sesetngah pihak,
mungkin tiada,
itu semua diakibatkan situasi.

hari ini,aku mulai paham .
paham konsep 'settle down'
paham konsep,bukan setiap masa berhura2.
paham konsep, individualist.

kematangan mengambil masa,
ada rakan ku sungguh awal kematangannya,
hingga pernah ku cemuh bersama yg lain2,
kini,mungkin aku dicemuh dibelakang oleh mereka.

Selasa, 22 September 2009

sukma angin by arena wati.


sukma angin.
sebuah novel yg berjaya aku habiskan disebabkan buhsan.
memberi seribu refleks kepada aku.
cerita berkisar kehidupan pelaut.
mengisahkan keturunan pelayar melayu terhebat.dari watak nakhoda supuk,sapparak dan darusi.
darusi,watak utama...adalah pemisah antara pelayar moden dan tradisi.berani berubah.
watak darusi ada bahagian gelapnya(darkside).
watak ini membuat aku berfikir seketika..memangkah tiap2 org ada bhgn gelap masing2.
buku ini menarik.berjaya melahirkan rasa utk majukn diri sendiri.utk mengubah dan membantu bangsa.utk menjunjung agama bangsa dan tanah air.utk membenci penjajah.bagus utk anak muda sekarang.yg makin hilang melayunya..yg hanya makin layu.

bagus utk tatapan umum,tp penuh termalogi ilmu pekapalan.mungkin bagus utk student ALAM,
menarik.lebih baih baca buku sebegini dari baca novel cinta yg belambak di pasaran yg kadang kala boleh dianggap picisan.baca nivel begini bagus,banyak pengajaran.

jd korang baca la buku jenis2 camnie.aku sokong!!

Khamis, 17 September 2009

history never bored me!!

baru-baru ini...aku berkesempatan menonton cerita 1957:hati malaya..sebuah cerita berdasar sejarah persekutuan tanah melayu..sejarah bagaimana merdekanya negara bangsa kita ini..

well..walaupun cerita ini ada banyak yg boleh dikritik pasal movie ini...tp sebenarnya cukup elok utk menyedarkan kita bagaimana bumi bertuah ini bermula...

impaknya tentang movie ini...aku secara tiba2 obses merujuk semula sejarah kemerdekaan negara ini...aku mula tertarik utk mengkaji semula jasa2 unsung hero dan kehebatan hero2 melayu yg tidak aku perasan selama hari ini...such as tun dr ismail,and how great dato' onn !!

walaupun ramai merujuk tunku sebagai bapa kemerdekaan...tp ramai tidak mengisytiharkan bahawa dato onn merupakan hero melayu yg lebih hebat...tanpa beliau...tiadalah gagasan UMNO dan tiadalah asas perjuangan kemerdekaan...dato onn merupakan seorang pemimpin yg bernas di fikirannya...tp kurang dalam pelaksanaannya..

sebagai contoh,keputusan beliau utk membuka keahlian UMNO kepada bukan melayu...yg merupakan salah satu garis panduan dari British utk menggapai kemerdekaan...ideanya betul...tp pelaksanaannya salah...tunku dgn bijaknya mengambil idea tersebut dan tubuhkan perikatan...itu yg saya nampak....ada lagi jika anda semua mengkaji semula sejarah malaysia..

dan yg kedua...perihal Tun Dr Ismail...beliau antara melayu yg genius...baru aku sedar ader melayu yg genius selain TUN dr M..beliau seorang yg penuh berkaliber...beliau adalah hero melayu yg menyelamatkan Tanah Melayu!!sila kaji sejarah Malaysia kalo nak butiran lanjut bagaimana dr ismail menyelamatkan malaysia...

tp apa yg berjaya menyentuh aku dari filem ini adalah perihal dato onn...tentang bagaimana perasaan beliau ketika union jack diturunkan...dengan segala usahanya yg penat...die hanya menyambut kemerdekaan yg diperjuangnya di rumah..betul atau tidak...aku tak tau ..tp kalau betul..kenapa tidak dijemput Onn?kenapa?...

onn hero sebenar melayu!!!itu yg nak aku istiharkan!!!siapa yg berani membantah..aku x kesah..aku x peduli!!ONN HERO MELAYU!!

Rabu, 16 September 2009

miss timing or missing something??

i dunno...sejak kebelakangan nie...asyik ader je masalah kecil mahupun besar berlaku dlm hidup aku...
tp pastinya...semua itu banyak melibatkan kes2 touching...adeh....
aku ponk x taw la... salah timing pon ader gak biler masalah2 ini berlaku...tp kesimpulannya...minggu lepas sungguh....ughh...penin...bak istilah omputih...fuck up la...haha....
i donno la...may be i missing something in my life..ahahha

Free Personal signatures - cool!

TEXTAREA_ID

Isnin, 31 Ogos 2009

MERDEKA kAH?

Salam,
its all been a topic in all our life as a Malaysian ..is about "merdeka".
but actually,how "merdeka" we are right now....
yes....we are "merdeka" or independent from any colonial powers..we independent from any empires...yes, indeed it is true...but its is true that we really independent?

52 years our "persekutuan tanah melayu" frees herself from British empire....the magnificent empire that some said"the sun will never set in British empire"...but what I want to focus today is about Do we completely free?

well,generally,as a muslim,we never can't be independent..quite bold statement,but indeed it is true.we can't be independent to Him,the sole Creator....we must always be dependent to HIM...right?

but, what I really2 want to talk about...we are not completely independent as a country...we still being colonized...socially,mentally,economically...

Nationwide...I can say....we are living in not so Malaysian style of living... we are living with western style...nowadays...indeed...

mentally also...all our thinking skill is influence by western views...

economically...of course....if depend on US economics...right?our Ringgit is depend on Dollars...

so..think about it deeply...what is really independent reflect to you..

as for me...I'm never independent... i just like to heat indie music..lol

Jumaat, 29 Mei 2009

And finally the real journey begin....

salam..
sudah puas kaki melangkah sejauh 20 batu jauhnya...bermula dari bagan serai ke jitra lantas ke petaling jaya...dari satu pekan ke bandar terus ke bandaraya....akhirnya aku berjaya juga mendapat tiket utk meneruskan perjalanan hidup aku yg hampir tersekat sekadar di PJ..aku sudah mendapat tiket utk meneruskan langkahku ke Gombak...

sebuah Kota....bukan kota dalam konsep taraf perbandaran...tapi kota ilmu dan budi...taman ilmu dan budi sebenarnya nama jolokan di sini.....pheh...lulus juga halangan menimpa...memang seperti ditakdirkan sahaja...mengapa aku harus kekal di PJ agak lama....seperti tertulis dan terjanji...mmg benar dunia ini boleh disimpulkan seperti satu hubung kait antara sebab dan akibat...bila dan bagaimana...

malahan post ini juga ditulis di sebuah mahallah di gombak....aku kini berada di sini...di tempat yg bakal merencana masa depan aku...mintak maaf sahabat dan saudara di pj jika aku tidak berkesempatan utk singgah di sana...mungkin masa tidak mengizinkan...tak pon....takda jodoh..wkaka


aku kini sebenarnya dlam perjalanan utk bertemu kawan rakan dan sahabat lama ku...sudah lama tidak berkumpul bersama...aku dlam perjalanan ke PD ...ada re union disana....re u dgn tema meraikan ke20an bersama....begitu bunyinya...aku datang ke sini,gombak utk melawat dan tumpang tidur dalam sehari....berjumpa rakan2 seperjuangan baru setahun jagung namun cukup memahami...mungkin ikatan sesama islam meguatkan ikatan...

tiba aku di IIUM Main Campus Gombak...perasaan lama berkembang kembali...perasaan bagaimana aku dahulu rasa sewaktu melangkah masuk ke Matrix IIUM,PJ...perasaan takjub.tenang tahap super....entah mengapa...memang tenang di sini...dapat dirasakan ketenangan disini mungkin kekal lebih lama dari di pj dahulu yg hanya dpat dirasai hanya seketika....ku harap tenang yg ku rasa bukan tenang plastik...

So.....as I said...the real journey begin....if I had flop my studies before...I hope it will not be happenning here....InsyaAllah....with some of my brothers still batlle with their war and mission at PJ...I hope they will survive...I hope I will be more responsible now....

menyentuh sedikit tentang re u...aku agak serabut dengan reaksi ibu bapa aku....ayah memang nampak rilex...ibu seperti biasa selalunya protective..tp perkara itu menyerabutkan aku....mungkin kerana kasih agaknya....tp agak ditekan pabila ayah secara tiba2 memesan....
"jgn smpai kene tangkap basah lak kt PD"
huhuhhh.........ya ampun.....simpang malaikat org cakap....tika dan saat itu...ingin ko ronta...
"ayah....pernahker sy nie buat hal dgn perempuan?pernah ker?lg pon sy ni dak iium...dak uia...tlg ar..."
dikaitkan kerana ada gambar perempuan tu dlam hp aku....x patut....x patut....x patut....adakah salah?aku ni laki kot...x kan wallpaper gambor laki lak?adeh....mungkin sebab angah x buat tu...ish....susah ....parent nie....makin tua makin sensitif...makan protective kadang2....macam parent aku macam tu....sensitive dan hard to release....

it's really hard to be the last child....I admitt it.....phew....kalau anak sulung kene bagi contoh dan tengok2 adik2....anak last kene jager mak bapak lak....dan selalunya ....they hard to release...





DUNIA ADALAH SEBAB DAN AKIBAT...BILA DAN BAGAIMANA....




itu dalam paler otak aku skang.....

Khamis, 14 Mei 2009

can't get her outta my mind!!

damn!!
two days I can't focused on my study...such a waste man!!she keep playing on my mind...damn !!
i don't know....maybe it just can't be helped...

she is a friend of mine....well.....I have quite a story with her back then few years a go....its actually a very complicated story indeed...back few years a go....hmm...its a bittersweet memories for me though...

it seem like old stories happened again....but  this time it seem like to be more complicated and hard...hard for me.... 

i think better for me to tell you all the story....hahaha...i guess it can give me a little bit relief for my mind..

few years ago.....there is a girl....suddenly come to my life....she is not so tall....not so beautiful...just nice...cute maybe the most suitable word for her....

i recognize her ...i mean...really know her during a training....hmm....since that ....i think we begin to closed....a really had a crush on her by that time.....pheww....i don't know....why and how...it seem like i really liked her...

to make it more complicated,during that time...all that i know...that she is with somebody else....hahaha...when i heard that they are clashed....haa...i don't know how dumb of me to try to approach her....

I had a really good time..estacy indeed...but wen i dare enough to ask her about the relationship....its to late.....hahaha.....kes lambat la....she is back with that guy again!!

then,recently,i called her....it was a really long call....hahaha....th most long in my life i think...what start to make me to be in this situation when she states that she is single....again.....i don't know....maybe i kept my feeling toward her too long....the same feeling starts to blooming again.....and now...it start to give obstacle to my life ....phew.....

i don't know man....I just don't like to be tortured again.....will all kind of feeling that suck.....













D A M N



Jumaat, 8 Mei 2009

street smart : it is crucial or not?

street smart....
one of the term that we used to hear...

street smart ni istilah dimana diertikan kebijaksanaan berdasarkan pengalaman dan kebolehan individu itu berjaya dalam kehidupannya tanpa memerlukan pencapaian akademik yg tinggi...

rata2 orang bijak pandai berkata pencapaian akademik itu amat penting...tp elemen ke'smart'an di jalanan amat memberi impak....

contoh termudah raja gula Malaysia....tidak perlu belajar hingga ke Oxford....kini beliau menjadi antara JUtaJutawan Negara....

ramai di masa kini tidak perasan akan kelebihan utk memiliki street smart ini...akibat disogokkan dengan idealogi2 kapitalist....rata2 putus asa apabila gagal dalam bidang akademik...

apabila saya memikirkan dan mereflectkan isu ini...baru saya sedar mengapa makin ramai siswazah2 negara menganggur...mereka terlalu takut utk mengharungi liku liku jalanan yg penuh duri dan ranjau..


apakata dipromotekan istilah street smart yg sering dilupakan....disebarkan dengan penuh detail oleh otai2 street smart...jika digabungkan ilmu2 yg dituntut dan skil2 street smart ini....maka saya dapay bayangkan akan lahir rakyat2 malaysia yg lebih dinamik....

sy mmg impikan utk mempunyai kedua2nya...yakni street smart dan book smart....supaya lebih senang utk sy mengharungi liku2 kehidupan yg makin kejam ini...

mungkn kata2 saya ini tidak dapat diterima kalian....tp...bagi saya street smart ini adalah keupayaan utk survive ....bagai kata pepatah merakit2 kehulu berenang2 ke tepian...

memetik kata2 pujangga...


biar jahat asal selamat...

mungkin itu slah satu dari pelajaran dari street smart....

Ahad, 12 April 2009

re union in making...


salam....adeh2....
baru aku tahu serabut kepala nak urus mender ini...bilaer idea nie timbul...aku ingat aku nak jadi tetamu jerk....hahah...last2 berat hati nak nengok deme ni sengsara....atas jemputan ...aku kene jd backup team aka think tank dlam pembikinan re u ini...peh...berpeluh gak nak pk....

walaupunk dekat exam...aku dtg gak bangi utk teman dak2 ni g usha tempat kt PD....dan sebagai ganti kepada MR PRESIDEN, IJAM dan PROJEK MANAGER, MACHE....hahaha....poning palo den....baru den tau camno poning....

so ptg td...aku krebat dan dungun pi cari tempat....dari batu 4 ke batu 9.....baru jumper tempat masuk....jumper tempat baik punya!!


dua perkara jerk aku risau...

1st..
baper ramai yg dtg...tolong arr ramai2 leh turun.....dalam 30-40 org pon dah cara....home dpt semaksimum yg mungkin......stkat ni...kalo ikut perangkaan.....hanya sekitar kurang sepuluh org x dapat hadir..... x taw camner nak tolong....biler diorang free....rmai lak x free....lagik satu pasal girl......memang susah girl explode nie nak dapat kumpulkan diorang....baru lah aku paham...
nak jaga lembu sekandang lagik senang dari nak jaga anak dara sorang....hahahah...ni pulak kitaowg nak kumpul ramai girl...peh.....risau beb...aku risau dan takut segala keserabutan kepala ijam mache krebat atat x berbaloi.....

so...KEPADA GIRL EXPLODE YG BACA POST NIE...PLZ MAKE EFFORT TO MAKE PUBLICITY ABOUT THIS RE U AND TRY UR BEST TO ATTEND IT...hahaha...

dan kesian kepada Aina yg tgh serabut nak exam ,still put all her support to help the orginizer....thanks ar.....mayak giler ko tolong....kalo x ponong palo aku,kre dan dungun td....dan harap ko cari arr girl lain tolon.....sian kt ko...

2nd...
kerisauan kalo2 tarikh re u terpaksa dianjak ke tarikh lain.....aku nyer family nak g vacation lak.....time2 cuti tu jugak arr nak wat...bkan marah...tp kalo dah camtu...aku x leh belakangkan family...too bad for me nak belakang kan family....my prinsip....family first...although all my heart wanna be wif all my frenz...huhuuhuhu..poning....


lagik satu....ni x der kait mengait....
aku skang tol2 serabut ngan dak bilik aku....serabut ngan kehidupan gelap diorang.....sembang open depan aku....aku da arr kosong...susah ar.....

kehidupan gelap apa?ha itu yg korang x taw...dan aku tak berani nak reveal kt blog aku...
aku bkan apa ...aku takot nanti aku terlibat x tentu pasal....aku x ske....stakat nak nakal2 kampung leh ar.....nak cam diorang aku x sanggup.....dari mender aku x nak taw...sampi mender tu aku taw....tu malas...aku slalu dlam situasi begini.....sebab tue aku x kesah org nak kata palataw ker aper...aku selalu berada dalam situasi dimana keadaan memaksa aku mengetahui perkara yg aku x nak taw...


last but not least..
gambor kt atas tue gambor yg tangkap kt pd td....and.....I want my life back...life that .....x der serabut....x der nak risau2.....just follow the flow.....the flow that i'm in now....just not right....arghhhhhhh

Khamis, 9 April 2009

As expected....Si Sialan takkan Terpilih

hahah...
raser nak lompat golek2 sambil berenang jerk...
akhirnya terbalas kecelakannya...namanya tidak tersenarai dalam barisan kabinet terbaru....
puas hati membaca barisan terbaru.....si sial itu x mendapat apa2 jawatan pon...
datangya entah dari mana,naiknya tiba2.....hanya berharap status menantu....

bagai seorang guru ku beritahu....si setan itu boleh diumpamakan bagai helikopter.....naik secara terus...turunnya juga begitu....begitu lah nasib si sialan tu...
hahaha....entah mengapa aku begitu anti makhluk ni....sebab dier memang x patut menang apa2...
wkakaka

kata guru ku juga,...

naiklah seperti jet pejuang atau pesawat penumpang.....naiknya perlahan dan turunnya tidak terasa.....

Selasa, 7 April 2009

MALAYTRIP II : KUANTAN -SPONTAN,ENJOY,KEPUASAN


SALAM,
MALAYTRIP KEMBALI!! Edisi kedua malaytrip adalah ke Kuantan Pahang...bila aku maksudkan malaytrip,sudah semestinya bermaksud....perjalanan yg x dirancang....

Bagaimana bermula...
aku join trip ini kerana tiket KTM kehabisan utk aku pulang ke Perak(damn,KTM bapak laku sial!)Kalau tidak aku pun x join trip x masuk akal nie...

bermula apabila rakan2 sebilik aku yg satu kepala ,sama2 masuk air nak sewa kereta....bila dah amek kereta,baru x pk nak pergi maner....hahaha...asal planning nak g zoo negara x pon taman burung.....tp.....still blank sampai hampir setengah jam dok dalam keta....
so,nak dijadikan cerita.....on da way aku cuber ingat2 jalan nak gi ulu kelang....sambil tersesat kt metropolis KL,member aku Jaz,tetiba kuar ayat nie kt mulut die ..."Cherating arr jom!!mandi laut!!"
ahli trip yg terdiri dari Omar,Nazi,Tiger dan Jaz dan aku pun setuju x semena2......sambil paler tak terpk boleh g kacau kawan ktorang kt kuantan.....Abu....hahahah

Bermula Pengembaraan....

so berembat arr ktorg g kuantan...naek highway karak....peh.....aku excited doh....x pernah g kuantan....area pantai timur aku pernah jejak pon kelantan ja...wakaak...kalo phg ....aku just pernah sampai-cameron,genting ngan raub jerk...so...nazi lah yg bawak keta time nak pg...peh...jalan boleh tahan hardcore gak.....peh.....bertolak agak2 kol 3......kami berenti kt petronas area bentong...

sampai destinasi...

agak2 kol 7...kitaorg sampai.....peh....nak malam dah......kitorng ponk wat suprise kt abu yg tgh kejer kt kedai enset abg dier kt KP...or Kuantan Parade.....hahah...terkejut gak mamat tue.....kitorang ponk lepak kt area Kp.....mentara menunggu Abu abes kejer...melepak2...jaz nak gi jumper member dier kt Malay town....so...akibat jaz nie onk walau org kemaman tp x hafal2 lagik jalan kuantan...aku terpakser arr call Naft....nak mintak direction.....setelah sampai.....lepak2...past tue...gi balik KP jumper abu yg dah abes kejer....huhhu....

past tue....tunggu abu tutup kedai.........next...abu ajak tido umah dier yg baru siap(lawo oooo!!)
dengan wat2 segan...kitaowg follow arr abu.....abu bawak minum kt Norkis kafe,tempat awek cinta monyet dier...wakakak...lawak sial.....hahah....past tue g ar umah dier....


sampi umah abu yg baru....dengan penuh layanan dari bapa beliau....kitaowg ponk amatlah bersyukur sebab ader tempat berteduh.....malam tue lepak balkoni sambil membukak citer2 antu....memandangkan bapa abu nie ...sorang pengamal perubatan traditional...lebeh kurang arr.....dier anak arrr story....sampi takut nak g toilet..kah2...

keesokannya.....bapak dier kejut kitaowg.....hahaah...sekor x bangun...wakaka.....ku bangun ponk da lewat.....wkakaak.....abu just bangun wat syarat...wkaakak

menepati destinasi...

next....lepas makan sarap.....kitorang ponk say babai dan tq ar kt abu....kitorng last skalik gi Teluk Chempedak jer....sebab nak savin minyak dan wang...wkaakakaa...
besh ooo mandi situ....ombak bapak besh..kalo nak banding ngan selat melaka....wkakakaa
besh arr main2 kat situ...time sampai ponk ujan....org x byk.....













huuhu..

kembali ke penjara...

dahabes tue balik arr kitaorg...ngeri ooo ....jan bapak lebat....tayar botak....brek kureng....ahahahah....macam nak mati aku rase dlm keter sewa tu....sampai pj,singgah 14,dak2 nie antar aku jap...past tu....diorang pulang keter...tp ondaway nak kuar kuantan...aku raser timer kasih sgt kt member2 aku sebab singgah jap kt shell taman tas....sebab aku nak jumper naft jap....lamer kot x jumer dak sekor nie.....huhu...syok ar gak dpt jumper dier.....dier blanjer air n roti...hahaah.....lepas arr rindu...whahahaahaa.......tue memang aku hargai arr diorang...walau baru dua thn kenal...diorang nie undersanding and reliable....hahah...besh arr korang.....so balik la aku kt penjra pj nie....wkaakakak......abeh dah la malaytrip edisi kedua....
salam....

Jumaat, 3 April 2009

MALU......kemaluan....termalu

malu..
perkara yg x kan lari dari idup kita sebagai manusia...seringkali perkara ini terjadi kepada diri anda...

berkisar malu.

aku sungguh malu terutama kepada ayah mama kerana aku x berjaya menamatkan pengajian aku dengan lancar kt matrix nie....aku malu kerana telah menghancurkan harapan mak bapak aku yg menggunung kerana aku terpaksa extent....

next,
aku malu kerana aku rasa akulah satu2nyer dak jenan yg bernombor 07 yg extent...aku malu dengan rakan2 sekelas kt uia nie,rakan2 seperjuangan terutama anap.....malu giler.....aku malu kerana aku terpaksa menghadap muker dak2 08,aku malu

next,
aku malu kt adik beradik aku,
diorang ponk bajet aku power abes,sebab aku dapat potong diorang time spm...last2 aku matrix ponk kantoi...aku paling malu kt chik aku ....seyes... die dah arr pandai dan rajin,sampai jd cikgu ponk rajen....

famili aku ni agak perfectionist,ayah dan mama slalu ajar supaya excel dalam aper yg kita buat,aku sampai sekarang respect tol kt abg aku,die memang perfectionist....die slalu jd role model aku,walaupun die selalu kene pangkah sebab kurang academic,but personally aku respect giler kt dier kot....memang tip top...aku sampai skang envy giler kt dier....everyting.....start skolah rendah sampai skang.....aku ingat lepas upsr.....aku harap giler aku dapat SAS ,sebab time tue aku tau SAS jer yg mampu nak potong reputasi abg aku sebagai dak koleq.....memang legend arr abg aku time sek rendah lu.....satu kampung heboh....
"Anak cikgu dapat MCKK ek?hebat tol!!"
"oit!! abg ko dak MCKK ek?pehh!!"
peh......memang kembang idung mak bapak aku......aku time tue ....sementara nak tunggu result tue,aku slaluu harap ..."dapat arr sas......leh celen angah"
last2.....dapat jenan!!
but,I never felt down or ashamed to be a jenan student.....walaupun namer skolah ponk samar2,x pernah glemer,biarpon umur skool aku tue samer ngan SAS dan SSP.....tp aku still bangga sampi skang.....aku x pernah MALU nak ngaku dak jenan....bagi aku jenan unik,menarik dan silent killer......

just tgk jenan ek....die satu2nyer SBP ELIT(elit la sgt) yg mix gender.....bkn satu jantina.jenan gak antara sekolah bermedium Melayu pertama kt Tanah melayu....(masuk buku sejarah beb!) pernah melakukan one hit wonders dalam lipatan sejarah.....sbg contoh...Wind Orchestra,PPM,kawat formasi.....memang silent killer.....TEngku Faris listed as best 100 top student mesia....one hit wonders beb....dan satu2nyer sbp elit yg x ternama!!hahaah...
aku x pernah MALU


walaupun aku x handal dan MALU sebab aku x reti sgt main rugby,aku sanggup gak gi main.....tp aku kene usha timing gak...cam game ahad nie,,,lwn racoon....x dpt arr aku main.....timing x besh.....
aku bukan aper....walaupun aku x reti.....aku nak gak main...sebab aku raser tue jerk element dan perkara yg aku tertinggal time skolah lu,daN itu antara cara aku nak sumbang balik jasa jenan kt aku......dan itu sajer yg membezakan aku dan abg aku....
still....kejelesan aku terhadap abg aku still ader efect kt aku...

and kalo ader team orchestra jenan,kompem aku masuk!!

aper2 ponk....aku tinggal satu kata renungan utk hangpa suma...

"MALU ADALAH SEBAHAGIAN DARI IMAN"
SO.....masih beriman la aku kan....hahaahaha...ciao!!

Ahad, 29 Mac 2009

perihal pemimpim perasuah dan Genius Melayu

mm....begitu panas topik nie...hingga aku terasa nak mencoret sesuatu dalam blog aku yg x seberaper....
genius Che Det terang2an menyatakan ketidakpuashatian beliau terhadap pucuk pimpinan baru sayap pelapis...hmm....memang terang2an lah mamat tue rasuah....susah....rosak maser depan...

keputusan che det masuk semula UMNO...memang bagus....memang bagus utk membaiki dan membina semula parti warisan bangsa,wadah perjuangan dan pembelaan Melayu yg semakin menghilang dominasinya di Tanahnya Sendiri...tanah melayu!!












kesimpulannya:
aku ske CHE DET!!!

Ahad, 15 Mac 2009

sogokan akhbar kini...

salam.
lama juga x menulis di blog.tersekat kesibukan peperiksaan.hari ini aku ingin membuka mata kepada isu masyarakat kita disogok..

apa yg disogok?

kalau anda semua membuka dada2 akhbar tempatan.mahu akhbar perdana mahupun tabloid.masyakat kita makin disogok...
disogok dengan hal ehwal politik yg tidak penting buat rakyat.hal remeh temeh.permainan politik yg bukan semua lapisan masyarakat ingin tahu.akhbar bukan lagi medium menambah maklumat.tp menjadi medium menambah onar dalam negara.masih ingat kata2 cikgu2 di jenan mahupun di uia.banyak baca akhbar!!baru banyak input.banyak ilmu ,idea dan sebagainya.TAPI,apa yg terdapat pada hari ini amat menyedihkan.....semuanya disogok dengan isu politik picisan....adakah akhbar adalah tempat2 utk fanatik politikus semata2..

cuba anda beli mana2 akhbar sekarang....sila lihat bahagian nasional,atau tempatan....lagi2 pada headlines ....sumuanya pasal politik...mana isu semasa?hampir 3/4 kalum nasional adalah politik...mana laporan idea2 dan projek2 kerajaan,mana masalah rakyat?mana isu kampus?mana masalah perbandaran?mana?mana isu tol?mana isu tariff air?mana kejayaan penyelidikan terbaru?mana isu sepatutnya?kerajaan seperti x buat apa2...padahal banyak kerja dan usaha dilakukan oleh pak2 menteri di jabatan masing2....kenapa akhbar Malaya menjadi begini?kenapa?adeh...sedih melihatnya....

pengalaman aku menjadi pustakawan membuka mataku terhadap masalah ini..akhbar bukan lagi pengembang ilmu dan minda masyarakat...susah mencari artikel2 teknologi,kesihatan,sains,sosial sebanyak hal2 politik....aduh....susah.....susah......politik asyik disogok....sampai abes berpecah belah bangsa melayu...

apa lagi yg tinggal pada akhbar?

mm...pada pandangan aku,yg tinggal hanyalah ruangan sukan dan hiburan.sogokan hendonisme yg berterusan dan berlebihan....tiada yg baik dalam akhbar sekarang......ntah mana silapnya....buhsan baca akhbar.....baik dibebaskan aja skop penulisan terkawal....alang2 pening baca akhbar....biar pening dan hangin satu badan....biar dibebas penulisan...buat sahaja macam di negara lain...senang...

kesimpulan..
aku takut lama2 berita harian menjadi berita hairan...x pon berita x heran...utusan jd putusan....hahah....pening kepala aku baca akhbar...

baik tengok tv1 dan tv3...berita di tv lagi kualiti....x berapa banyak sogokan picisan...

Rabu, 25 Februari 2009

jepun buat ku sakit badan!!

mm....jepun bukan org jepun,tp drama jepun...
agak siut arr....aku nie jarang tgk citer jepun,tp kalo dah tgk melekat beb..
tahniah arr kt pengarah tue sebab berjaya buat aku melekat...
drma jepun nie sesuatu yg disukai,tp dibenci...
korang try arr usha citer nie..
boku no madonna....hahaha...besh sial.....

Isnin, 16 Februari 2009

tentang umur dan perspektif

salam..
baru-baru ini dua sahabatku menyambut harijadi mereka...masing2 melabuhkan tirai umur lama dan melangkah ke dimensi baru kehidupan.Bagiku,tirai remaja makin hampir melabuhkan tirainya sepenuhnya...hanya beberapa minggu lagi tingkap2 kehidupan bakalku tutup.
ketika mengucapkan selamat hari lahir kepada seorang rakanku,terlintas di perspektifku tentang perspektif aku ketika di peringkat umur berlainan...

aku rasa mungkin ada persamaan antara anda semua.
ok..
bermula umur 2-6 tahun,anda sangat curios,curiosity anda begitu tinggi,anda nampak semuanya berlainan,di samping daya imaginasi yg sungguh dinamik,anda nampak di dunia yg berbeza.

umur sekolah rendah,
anda tetap bersikap ingin tahu,disamping bermain adalah perkara utama,anda cuba mengenal dan cuba memisahkan yg hak dan batil.ada yg sudah bermula mengenal perbezaan antara gender.

peringkat paling menarik!!
umur belasan tahun!!
anda makin berani mencuba,dan sentiasa menjadi risk taker,di sini bermula elemen2 sosial menjadi teras kehidupan,tentang kawan,hubungan b'lainan jantina,tentang berjuang utk hak diri,dan memanipulasi segala2 yg mungkin,belajar utk survival,belajar tentang matlamat menghalalkan cara..haha...disini juga jalan yg anda lalui sekarang dipilih...betul x?


bagi aku,umur 19 tahun begitu banyak mengajar aku dan membuka luas persektifku tentang hubungan antara kawan..sila rujuk segala post2ku di tahun 2008-2009,pelbagai definisi baru dikenalpasti,tentang kawan yg menyakitkan hati,kawan sejati,kawan lelaki dan perempuan,kawan baik,kawan sesekolah dan sebagainya..

pagi tadi baru sahaja aku menyelamatkan buntut rakan2ku dari pengembaraan ala2 prison break yg sentiasa sahaja akan berlaku di matrix uia ini..hahha....terasa macam scorfield lak aku...

16 feb ,tepat 9.45 malam pula,rakanku akan meninggalkan bumi bertuah Malaysia ke negeri org utk berjihad menuntut ilmu....good luck to you sis!bila pula kakiku ini ingin menjejak bumi org?hahaha


mmm....just satu fakta baru aku discover...lelaki sentiasa mahu apa yg diempunya lelaki lain...
mm...apa perspektif anda tentang fakta ini??~?~?!?!?! tepuk dada tanya iman,tanya minda apa katamu!!

Selasa, 10 Februari 2009

diam bukan penakut...

ya....diam bukan penakut....ini yg aku belajar dari kawan aku...
biar diam seribu bahasa,biar panas rasa di dada...diam adalah yg terbaik...
ada masa kata2 menjadi penyelamat...ada masa kata2 menjadi punca sengsara..
ya...biar ku diam kali ini....walau beratus patah telah terlepas...biar amarah membuak2

kata kawan ku,
diam tanda dewasa.tanda professional,x perlu kita bising utk benda yg senyatanya betul,biar si jahil2 itu bising membuka fakta dusta,membelit reality kepada fantasi,menutup hakiki kepada batil..
BIARKAN!!!

teringat pula ayat al-Quran baru dituntut,surah al-furqan.
firman Allah SWT;
"Adapun hamba-hamba Tuhan YG MAHA PENGASIH itu adakah orang-orang yg berjalan di muka bumi dgn rendah hatu dan apabila orang-orang jahil meyapa mereka dengan kata-kata yg menghina,mereka mengucapkan salam"
(25:63)

jadi biar post ini menutup amarahku ,ku ucapkan SALAM kepada JAHIL2 itu,biar mereka dengan diri mereka,biar mereka rasa betul,biar bait2 putar belit dihambur,ku akan tetap senyap membisu,kerna diam bukan penakut!!

Isnin, 2 Februari 2009

ragam kawan NYEKIK!!

Asalamualikum...
kembali menulis setelah kekeringan idea dan masalah hidup melanda....
mmm...menulis tentang kawan..

banyak juga aku menulis pasal kawan..
kali ini aku hendak tulis kawan2 yg akhir2 nie 'nyekik'

aku hendak cerita pasal 2 org 'kawan' lama dan sorang kawan baru..

mula dengan yg baru..
namer die K(bukan namer sebenar)...die nie anak tunggal...kawan baru aku...aku kenal die kt U nie..die nie ntah arr...perangai anak tunggal kot....ditambah lagik die nie x pernah dok asrama...
die nie aku paling nyekik kalo die nie gne pc aku....adeh....kalo die nie gne intenet plak...peh....x pernah puas.....5-6 gne intenet sajer!!peh....FUCK man!!susah arr....aku ader 11 org kongsi dlam bilik ini...11 org kongsi internet....average aku kirer ar....maximum...tige jam arr...die leh melekat kt pc...main internet sampai 5-6 jam satu sesi....pastu...kalo boleh nak ader 3-4 sesi lak sehari...ko byg arr......sian member2 aku yg lain...kang jgn....jgn sampai aku stat tampor muker die....adeh.....fuck arr...sanggup bangun pg2 nak main internet....past tue...sanggup ponteng klass...fuck.

lagi satu citer pasal member lame......2 ekor...lamer da kenal........7 thn dah kalo btul kenal....nie lagi arr....couple nie...adeh.....memang x ingat member...bwat2 xkenal arr kalo jumper....x ponk....menyusah org.....baru nie brother aku kene lak.....x kan tepon ponk nak jeles....adeh..c'mon arr bro....member sudah lama....x kan member nak makan member.....sporting arr....da ar...puas wat dosa......
just wanna says.....
FUCK 2 ALL ABOVE!!!!

Jumaat, 23 Januari 2009

falling away...

i'm falling away from my route...and I just need to struggling to get back...

Khamis, 15 Januari 2009

Band 4 and still taking english paper..

asalamualaikum,
earlier today, I am quite shock that I managed to get band 4 for my MUET test...hmm...quite interesting because that paper is tough.Not many of my friend got higher than band 3 and some of them are failed..hmm...it is good achievement for me personally...but...still...I have to wake up at 8 am on thursday to go for my english class that I repeated...pheww..not very nice huh...

I think that IIUM english standart are too high 4 the student here...can you imagine that I got band 4 and still have to repeat this paper..If I fail this paper...again.....I have to extand my studies here at the matrix...and one of my classmate are repeat it twice...

oo.....ooo IIUM...why ?

because the I for IIUM is INterNational?maybe......
Hope this is my last semester here....cant wait to enter main campus....this matrix...suck!!

Isnin, 12 Januari 2009

bertemu Si duta Palestine...

DEMI BUMI AL-QUDS


12 januari 2009.
al-malik faisal hall,
center for foundation studies IIUM,
Petaling Jaya.

satu talk bersama duta palestine ke malaysia...elaziz aper ntah namer nyer...
aku ntah semena2 menjadi ahli pergerakan MAhasiswa Islam...ntah bagaimana...x dapat ku jawab..
bermula rakanku..mengajakku jd bodyguard...ku ingat menjadi bodyguard terhormat...rupernyer...menjadi guard utk presiden pergerakan memberi momerandum kepada duta yg berhaluan Fatah itu..

banyak ku dapat tahu tentang pergerakan sebenar d Palestine....palestine kini di bawah pimpinan FAtah...Fatah adalah gerakan yg bertanggungjawab memberi semula identiti kepada penduduk palestine dari israel pada 1.1.1965..namun segala perjanjian setelah itu hambar belaka...fatah ini sebenarnya agak bangang dari sudut pandangku...mereka cuba berunding dengan yahudi utk mendapat hak...sambil segala pemimpin mereka menjadi korup dengan janji2 yahudi....

haa...menarik sungguh talk di uia...soalan yg diatur sungguh berbisa...x kelu lidah si fatah itu..abes diputar segala....tambah menarik bila lect math..bro. pasha menaik semangat membetah segala fakta diujar fatah itu..semangat abes bro tu...peh...suspect arr sama lu bro...
bersemangat abes aku tika itu....spiritual religousku melonjak tiba2...hahaah...

malas aku hendak ulas tentang hamas,fatah dan yahudi...sila baca di serata blog2 lain yg ada menulis tentang itu...

yg aku tahu....HAMAS yg bergerak secara betul...di landasan yg lebih mudah utk berjaya,,,,berbanding FATAH yg cuba berdiplomasi dgn yahudi sambil korup dgn godaan dunia...ku hapar bersatulah kedua ini...hahaha....dan adakah semua bumi muslim di dunia ini takut akan amerika?takut negara tergadai kerana bumi al-quds dan baitulmuqadis?mengapa tiada panggilan ke palestine utk menjadi mujahideen...kenapa?biar takdir dan kuasa ALLAH menjawapnya...

apa yg menarik hanyalah kata2 elaziz...duta fatah itu...aku tinggalkan kata2 beliau buat renungan....


"We are the people who want our home,The people who one our identity back!!!"

kat bawah nie gambo bro pasha yg semangat betah ngan fatah tu...

yg nie snapshot time talk

Rabu, 7 Januari 2009

tag dari shak si kumbang....you are next...

ku balas kiriman tag dari si kumbang..


1. If your lover betrayed you, what will your reaction be ?
- buat rilex...sebab kawanku kata...HERO X GOCOH..

2. If you can have a dream to come true, what would it be ?
- Menjadi KHaliFah Rasyidin Baru....baru aman dunia..

3. Whose butt would you like to kick ?
- George bush dan Wanita2 pencinta wang dan harta,,,.

4. What would you do with a billion dollars ?
- 1/4 kepada kebajikan,1/4 kepada keluarga...selebihnya....jgn ditanya!!!wakakakk

5. Will you fall in love with your best friend ?
- kalo die nak boleh gak....tp ader ker best frend gua girl?adeh...

6. Which is more blessed, loving someone or being loved by someone ?
- being love......aku rasa ar.....

7. How long do you intend to wait for someone you really love ?
- sampai terhembus nafas terakhir....sampai putus roh dari jasad...

8. If the person you secretly like is already attached, what would you do ?
-just wait and see.....time will do all da works needed

9. If you like to act with someone, who will it be? your gf/bf or an actress/actor ?
-MEgan Fox!!!haahah....tp bukan belakon biasa ar,,,kehkhe :D

10. What takes you down the fastest ?
- MOneY and Fame!

11. How would you see yourself in ten years time ?
- LiVe IN Happy Family...take care of ma wife and kids..hahaha

12. What’s your fear?
- Allah of course....lol

13. What kind of person do you think the person who tagged you is ?
- Shak si kumbang....mmm.....style,bergaya ,uniq...my coolest fwen eva!!

14. Would you rather be single and rich or married but poor ?
- rich and married...bley x??

15. What’s the first thing you do when you wake up ?
- cari air...minum...

16. Would you give all in a relationship ?
-ikut situasi

17. If you fall in love with two people simultaneously, who would you pick ?
- kalo ader chance..angkat dua2 ar...quata 4 kot......x der ar...gua wat solat istikharah...

18. Would you forgive and forget no matter how horrible a thing the someone has done ?
- insyaAllah...asal x melibat family dan maruah,,,

19.Do you prefer being single or having a relationship?
- Ader ker org suker single..adeh...aper nyer soklan da?

20.List 5 people to tag :
1. YB Kre
2. LAn
3.Shira Shiro
4. Atukk
5.Hajar

siler ler tag ya yg tersenarai....wakakaakaka

Ahad, 4 Januari 2009

HIdup Di Tebing Lautan

asalamualikum..
Bak kata pujangga...yg sebenarnya sring juga didengar-Life is short.Ya..memang benar kata2 itu....pejam celik sudah 20 tahun aku menghuni bumi ciptaan tuhan dan menjadi mulfunction khalifah di muka Bumi ini...

tiap2 fasa kehidupan aku ..mesti aku akan berada di dalam senario ini...senario di mana hidup berada di tebing lautan.aku kini berada kembali ke dlam keadaan ini.Sambil mendengar lagu alunan butterfingers...kembali...aku terkenang nasib badan...mengapa?mengapa aku perlu berada dalam senario ini?!

Sem ini penuh cabaran....entah mengapa...bila lagi sedikit matlamat tercapai...hidup menjadi bak layang2 terputus tali...kini aku berada di tebing lautan...masih teguh berpaut di dahan tumbuhan di tebingan...aku makin hampir utk hanyut...aku memrlukan pertolongan!!


di kala merasakan diri makin hanyut...aku sedar dan mula kenal akan diri aku yg penuh tanda tanya ini sebenarnya penuh dengan elemen2 kosong yg tidak di isi...

sosialku teruk...money and time management...hampa....momentum study...kosong...ritualism....menyusut...

dikala dimensi lama terus menyusut dan dimensi baru membuka pintunya dengan alunan sumbang kaki melangkah diiringi melodika jiwa sepi dan hampa...aku hilang arah...
perlukah aku berhenti berlari dan mencari jalan baru???

bagaimana dengan anda?adakah situasi ini berlaku di dlam idup anda?dimana situasi anda?di tepian tebing....bersantai d pantai ?atau sudah berlari mendaki gunung harapan?

RENUNG2KAN!!SALAM...

ISLAM MEANS PEACE!!

Jumaat, 2 Januari 2009

Semakin Hampir ke Dimensi Baru!!

Asalamualaikum.

Kalendar Masihi sudah menyingkap ke helaian baru.Begitu juga takwim hijrah 1429 melabuh tirainya.mungkin begitu typical seorang blogger sperti aku menulis post berkenaan bermulanya tahun baru.Namun bagitulah fitrah manusia.Bila tahun berlalu,pasti ada dalam sanubarinya utk menyatakan sesuatu tentang tahun baru.

Resolusinya begini bagi diriku,tahun baru bukan perkara indah utk disambut.dikala ramai2 umat manusia melupakan diri masing2 di malam tahun baru,berkumpul di tempat2 pesta di serata kerak bumi,aku masih melangut di kaca televisyen,sekadar melihat sambutan2 itu dijalankan.aku sudah malas utk menyambut tahun baru.Bukan kerana apa,tahun baru bukanlah sesuatu perkara meriah utk disambut,Ia sebenarnya menunjuk detik dekatnya hari tua,bertambah usia satu demi satu.di saat ini aku sudah meninggalkan usia belasan tahun ku.menjelang sudah masa menjalani usia2 puluh-puluhan.Puluh2an bukan suatu yg mudah.

Mulai saat ini,setiap detik dan tika membawaku ke dimensi baru hidup.Hidup Remaja bakalku tinggalkan setahun dua lagi.Tidakkah kalian terfikir apa yg tlh anda lakukan pada usia belasan anda?

Sudah banyak ku kenal dan ketahui pada usia belasan ku,aku harap apa yg aku lalui cukup utk membuatku menerjah usia puluhan aku.aku kenal apa erti hidup di kaki sendiri,kenal erti survival,kenal erti keluarga,kenal erti biar jahat asal selamat,kenal erti hipokrasi itu pasti,yg penting,kenal erti kawan dari sudut yg sebenar.Kawan memang memainkan peranan penting dalam idup kita di usia2 begini.dengan kawan aku mengenal semua elemen2 yg aku tulis di atas.

Apa yg ku kesal,ku terlepas elemen2 spiritual yg patut ku kecap di usia belasan yg patut ku tahu.hanya mampu bertahan sehingga usia 14 thn agaknya..namun,aku harap aku akan kenal elemen ini usia mendatang.aku juga kesal ku x berjaya mengenal elemen perhubungan antara jantina..mm...malas pula hendak di bicara hal ini..mungkin di post2 mendatang bakal ku ungkapkan...

Bertambah tahun,Bertambah Usia,Aku makin layu sebagai melayu...
aku sertakan video ini sebagai renungan,kpd rakan2ku yg sebangsa denganku...Salam...


video
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...