Selasa, 7 April 2009

MALAYTRIP II : KUANTAN -SPONTAN,ENJOY,KEPUASAN


SALAM,
MALAYTRIP KEMBALI!! Edisi kedua malaytrip adalah ke Kuantan Pahang...bila aku maksudkan malaytrip,sudah semestinya bermaksud....perjalanan yg x dirancang....

Bagaimana bermula...
aku join trip ini kerana tiket KTM kehabisan utk aku pulang ke Perak(damn,KTM bapak laku sial!)Kalau tidak aku pun x join trip x masuk akal nie...

bermula apabila rakan2 sebilik aku yg satu kepala ,sama2 masuk air nak sewa kereta....bila dah amek kereta,baru x pk nak pergi maner....hahaha...asal planning nak g zoo negara x pon taman burung.....tp.....still blank sampai hampir setengah jam dok dalam keta....
so,nak dijadikan cerita.....on da way aku cuber ingat2 jalan nak gi ulu kelang....sambil tersesat kt metropolis KL,member aku Jaz,tetiba kuar ayat nie kt mulut die ..."Cherating arr jom!!mandi laut!!"
ahli trip yg terdiri dari Omar,Nazi,Tiger dan Jaz dan aku pun setuju x semena2......sambil paler tak terpk boleh g kacau kawan ktorang kt kuantan.....Abu....hahahah

Bermula Pengembaraan....

so berembat arr ktorg g kuantan...naek highway karak....peh.....aku excited doh....x pernah g kuantan....area pantai timur aku pernah jejak pon kelantan ja...wakaak...kalo phg ....aku just pernah sampai-cameron,genting ngan raub jerk...so...nazi lah yg bawak keta time nak pg...peh...jalan boleh tahan hardcore gak.....peh.....bertolak agak2 kol 3......kami berenti kt petronas area bentong...

sampai destinasi...

agak2 kol 7...kitaorg sampai.....peh....nak malam dah......kitorng ponk wat suprise kt abu yg tgh kejer kt kedai enset abg dier kt KP...or Kuantan Parade.....hahah...terkejut gak mamat tue.....kitorang ponk lepak kt area Kp.....mentara menunggu Abu abes kejer...melepak2...jaz nak gi jumper member dier kt Malay town....so...akibat jaz nie onk walau org kemaman tp x hafal2 lagik jalan kuantan...aku terpakser arr call Naft....nak mintak direction.....setelah sampai.....lepak2...past tue...gi balik KP jumper abu yg dah abes kejer....huhhu....

past tue....tunggu abu tutup kedai.........next...abu ajak tido umah dier yg baru siap(lawo oooo!!)
dengan wat2 segan...kitaowg follow arr abu.....abu bawak minum kt Norkis kafe,tempat awek cinta monyet dier...wakakak...lawak sial.....hahah....past tue g ar umah dier....


sampi umah abu yg baru....dengan penuh layanan dari bapa beliau....kitaowg ponk amatlah bersyukur sebab ader tempat berteduh.....malam tue lepak balkoni sambil membukak citer2 antu....memandangkan bapa abu nie ...sorang pengamal perubatan traditional...lebeh kurang arr.....dier anak arrr story....sampi takut nak g toilet..kah2...

keesokannya.....bapak dier kejut kitaowg.....hahaah...sekor x bangun...wakaka.....ku bangun ponk da lewat.....wkakaak.....abu just bangun wat syarat...wkaakak

menepati destinasi...

next....lepas makan sarap.....kitorang ponk say babai dan tq ar kt abu....kitorng last skalik gi Teluk Chempedak jer....sebab nak savin minyak dan wang...wkaakakaa...
besh ooo mandi situ....ombak bapak besh..kalo nak banding ngan selat melaka....wkakakaa
besh arr main2 kat situ...time sampai ponk ujan....org x byk.....













huuhu..

kembali ke penjara...

dahabes tue balik arr kitaorg...ngeri ooo ....jan bapak lebat....tayar botak....brek kureng....ahahahah....macam nak mati aku rase dlm keter sewa tu....sampai pj,singgah 14,dak2 nie antar aku jap...past tu....diorang pulang keter...tp ondaway nak kuar kuantan...aku raser timer kasih sgt kt member2 aku sebab singgah jap kt shell taman tas....sebab aku nak jumper naft jap....lamer kot x jumer dak sekor nie.....huhu...syok ar gak dpt jumper dier.....dier blanjer air n roti...hahaah.....lepas arr rindu...whahahaahaa.......tue memang aku hargai arr diorang...walau baru dua thn kenal...diorang nie undersanding and reliable....hahah...besh arr korang.....so balik la aku kt penjra pj nie....wkaakakak......abeh dah la malaytrip edisi kedua....
salam....

3 ulasan:

Nurul Aina Adnan berkata...

terk link aku..aieynna7@yahoo.com..

itisrajah berkata...

syoknye weh!

fixrezzi berkata...

well......enjoy di kala senang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...