Ahad, 4 Januari 2009

HIdup Di Tebing Lautan

asalamualikum..
Bak kata pujangga...yg sebenarnya sring juga didengar-Life is short.Ya..memang benar kata2 itu....pejam celik sudah 20 tahun aku menghuni bumi ciptaan tuhan dan menjadi mulfunction khalifah di muka Bumi ini...

tiap2 fasa kehidupan aku ..mesti aku akan berada di dalam senario ini...senario di mana hidup berada di tebing lautan.aku kini berada kembali ke dlam keadaan ini.Sambil mendengar lagu alunan butterfingers...kembali...aku terkenang nasib badan...mengapa?mengapa aku perlu berada dalam senario ini?!

Sem ini penuh cabaran....entah mengapa...bila lagi sedikit matlamat tercapai...hidup menjadi bak layang2 terputus tali...kini aku berada di tebing lautan...masih teguh berpaut di dahan tumbuhan di tebingan...aku makin hampir utk hanyut...aku memrlukan pertolongan!!


di kala merasakan diri makin hanyut...aku sedar dan mula kenal akan diri aku yg penuh tanda tanya ini sebenarnya penuh dengan elemen2 kosong yg tidak di isi...

sosialku teruk...money and time management...hampa....momentum study...kosong...ritualism....menyusut...

dikala dimensi lama terus menyusut dan dimensi baru membuka pintunya dengan alunan sumbang kaki melangkah diiringi melodika jiwa sepi dan hampa...aku hilang arah...
perlukah aku berhenti berlari dan mencari jalan baru???

bagaimana dengan anda?adakah situasi ini berlaku di dlam idup anda?dimana situasi anda?di tepian tebing....bersantai d pantai ?atau sudah berlari mendaki gunung harapan?

RENUNG2KAN!!SALAM...

ISLAM MEANS PEACE!!

1 ulasan:

ibnu norrozaman berkata...

yahoo!!!we r muslim...alhamulillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...