Jumaat, 2 Januari 2009

Semakin Hampir ke Dimensi Baru!!

Asalamualaikum.

Kalendar Masihi sudah menyingkap ke helaian baru.Begitu juga takwim hijrah 1429 melabuh tirainya.mungkin begitu typical seorang blogger sperti aku menulis post berkenaan bermulanya tahun baru.Namun bagitulah fitrah manusia.Bila tahun berlalu,pasti ada dalam sanubarinya utk menyatakan sesuatu tentang tahun baru.

Resolusinya begini bagi diriku,tahun baru bukan perkara indah utk disambut.dikala ramai2 umat manusia melupakan diri masing2 di malam tahun baru,berkumpul di tempat2 pesta di serata kerak bumi,aku masih melangut di kaca televisyen,sekadar melihat sambutan2 itu dijalankan.aku sudah malas utk menyambut tahun baru.Bukan kerana apa,tahun baru bukanlah sesuatu perkara meriah utk disambut,Ia sebenarnya menunjuk detik dekatnya hari tua,bertambah usia satu demi satu.di saat ini aku sudah meninggalkan usia belasan tahun ku.menjelang sudah masa menjalani usia2 puluh-puluhan.Puluh2an bukan suatu yg mudah.

Mulai saat ini,setiap detik dan tika membawaku ke dimensi baru hidup.Hidup Remaja bakalku tinggalkan setahun dua lagi.Tidakkah kalian terfikir apa yg tlh anda lakukan pada usia belasan anda?

Sudah banyak ku kenal dan ketahui pada usia belasan ku,aku harap apa yg aku lalui cukup utk membuatku menerjah usia puluhan aku.aku kenal apa erti hidup di kaki sendiri,kenal erti survival,kenal erti keluarga,kenal erti biar jahat asal selamat,kenal erti hipokrasi itu pasti,yg penting,kenal erti kawan dari sudut yg sebenar.Kawan memang memainkan peranan penting dalam idup kita di usia2 begini.dengan kawan aku mengenal semua elemen2 yg aku tulis di atas.

Apa yg ku kesal,ku terlepas elemen2 spiritual yg patut ku kecap di usia belasan yg patut ku tahu.hanya mampu bertahan sehingga usia 14 thn agaknya..namun,aku harap aku akan kenal elemen ini usia mendatang.aku juga kesal ku x berjaya mengenal elemen perhubungan antara jantina..mm...malas pula hendak di bicara hal ini..mungkin di post2 mendatang bakal ku ungkapkan...

Bertambah tahun,Bertambah Usia,Aku makin layu sebagai melayu...
aku sertakan video ini sebagai renungan,kpd rakan2ku yg sebangsa denganku...Salam...


5 ulasan:

itisrajah berkata...

Selamat Tahun Baru 2009!
=)

shira berkata...

well...aku pun rse mcm syg nk tgalkan title 'teen' aku...huhu..
dh makin besar upenye...tp boleh tak wat2 xtau jer yg kite sudh semkin menginjak ke alam pra dewasa?sbb i can't think that i can be the good adult...sbb aku rse jd dewasa is too hard..so many rsponsble...kalu ade pintu mase,aku nk dlm dunie nie sume jd bdk2..life full of colours..kan???

MelodikaJiwaSepi berkata...

well,masa x akan menunggu kita...kalo boleh kembali ke masa lalu..ko tau...aku mesti nak kembali masa di jenan...terutamanya f4.....its very colorful...huhu....jd dewasa susah beb...x enjoy....x byk menda bleh explore....suma dah tau...buhsan kot....

™ʞʞoʇɐ berkata...

update...hehehe

itisrajah berkata...

kalau bulih undur mase,,
aku nak kembali smule mase aku kat jenan.
aku agk menyesal sebab kua dr sne dulu.
dan aku jugak sebal dengan pemergian arwah Zunah.
tp aku kena redha.
'never regret things'.
ape yg Allah da tentukan ntuk idup aku,PASTI adalah yg terbaik ntuk aku.
ntuk kite smua jugak.
=)
tp aku tetap rindu korang smua mmbe2 kat jenan.
='(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...