Rabu, 13 Julai 2011

Bersih ke tak? ader aku kesah? blum time la der...

hari ni fixrezzi nak ketengahkan isu bersih yg x bersih tuh pun..fixrezzi nak ketengahkan pendapat peribadi saya sebagai rakyat mesia yg da layak mengundi dan sebagai seorang mahasiswa.

fuhh...sedih2...buruk2....huduh2...buruk bebenor senario di Kuala Lumpur pada tarikh tersebut..kalo dari kaca mata seorang yg neutral, yg asing dari senario tempatan, mmg nampak org melayu nih mcm x der tamadun, adab, dan tatasusila.

Dari sudut peribadi, di dalam konteks sebagai rakyat mesia yg layak mengundi, tuntutan geng2 kuning nih mmg logik.tp matlamat mereka dan cara mereka tidak seiring.matlamat x menghalalkan cara. mereka merapu meraban kt jalanan..mcm org mati bini...tp...x der satu memorandum rasmi dihantar ke mana2 pihak...kenapa? kenapa memekik melolong bagai rumah terbakar,,tp hanya pekikan kosong semata-mata?? kenapa??biar apa mereka nak kata...tp bagi saya...secara peribadi... semua tindakan ala2 babarian nih hanya kerja BODOH! kenapa buat kecoh tp x der resolusi? apa motif wat kacau kalau x der hasil?  kt sini nampak ada unsur-unsur yg perhimpunan ni di politikan...kalau x...x ke rase pelik ke wat kecoh kosong je?
pasal ni..saya nak ketepikan dahulu sebab saya masih PELAJAR!

DARI SUDUT SEORANG PELAJAR LAK:

aduuu...cube pikir logik ok para pelajar sekalian...kalau korang mmg x der ape2 kepentingan politik...iaitu...tidaklah sebagai seorang pemimpin pemuda mana2 bahagian dlm mana2 parti,,mahupun sebagai ahli berdaftar mana2 parti...adakah berbaloi pekikan kosong anda dijalanan? atau sekiranya fixrezzi nak membakar lagik korang...selaras ke tindakan korang nih ngan level education korang? bagi seorang student biasa...pelajar ipt seperti saya...x der ape sangat kepentingan kalo nak join mender2 nih..lagik2 kalao refer kedudukan saya dalam masyarakat mesia nih..

saya nih... student IPTA.mmm...pakai duit pinjaman ptptn...iaitu duit cukai rakyat mesia saya pinjam...apo laie...dulu blajar kt SBP...pakai duit cukai rakyat mesia da free2...ape laie...gne SPBT...guno duit kerajaan laie...adeh...so....x der sebab musabab lagi bagi saya utk mencanggah sistem Mesia nih..sebab... SAYA X BAYAR APE2 CUKAI LAGIK...GUNA DUIT CUKAI ADER LAA~~.

SO...bagi saya...kalo ditempat sebagai sorang student nih...korang bawak sabor je la dulu...dah grad...da keje...DAH BAYAR CUKAI...korang nak demonstrasi ke...nak bertetak2 ke...LANTAK LA...x der org nak halang....secara betulnya...saya x kesah pun pasal org2 yg join aritue...tp saya mcm agak kesah la pasal ader member2 dak2 ipt nih yg semangat benarnak canggah menyanggah nih...

secara peribadi..KEPADA SEMUA MEMBER2 MAHASISWA....
"MASA X SESUAI LA DER KALO LU NAK JOIN MENDER2 NIH...KALO LU DA START BAYAR CUKAI, LU X PAKAI APE YG KERAJAAN BAGI(DUIT CUKAI,SUBSIDI)...LU NAK WAT APE..LU WAT LAH EK?"-fixrezzi ckp.

ok...kesimpulan...saya just bagi pendapat peribadi saya...saya x der kait mengait ngan mana2 pihak ...saya hanya bersuara melalui media blog ni sebagai seorang rakyat mesia dan pelajar yg masih bersyukur sebab dapat idup dlm negara mesia yg besh nih...biar korang nak kate ape...aku tetap rasa dUDUK MALAYSIA BESH!dan saya sayang MALAYSIA!..so..kalo ader x pueh hati..suke hati korang la...malas nak layan...salam 1Malaysia lah ek!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...