Ahad, 24 Julai 2011

DIARI FACILITATOR: Telok Gong....pahit getir perjuangan...

Asalamualaikum...salam 1bloggers 1Malaysia..
ok...sebagai slot tetap di blog ini...skali lagik fixrezzi membawa cerita2 tentang pengalaman fixrezzi menjadi facilitator di sekolah...kali ini program PEMANTAPAN SAHSIAH DIRI di SAR telok gong!


tau x kat maner telok gong? hahah...ape kate korang type telok gong kt Google Map....wkakwwkakwk...telok gong ni berada di kawasan Klang..Apa yang menarik tentang program kali ini adalah tarikh program ini berlangsung..iaitu pada 15-17 Julai 2011...iaitu pada masa cuti semester...
mm...ini program pertama fixrezzi pergi time cuti taw....lain sgt mood die..hhehehe...



Misi kali ini x semudah sebelum2 ni...program kali ini adalah lebih fokus kepada pembentukan akhlak adik2 kita di telok gong itu ,supaya lebih molek adanya...jadi...win-win situation la kot rasenye...sebab abg2 dan akak2 faci nih pun kadang2 lupe gak ape akhlak yg elok atau x..(hehehehe...jgn marah)



Secara peribadi mmg..program kali ini mmg lain disebabkan...;
1. nih program time cuti.
2. program ini adalah program pertama gak la ( tolak program TA) yg pergi tanpa kelibat FACI2 LAGEND..( NAK TAW SAPE DIORANG NIH...RUJUK==>klik sini...
3. bila kita jadi org yg lebih  besar...kita kita hati2 dlm percakapan..kita kita hati dlm perbuatan..sumer la..
4. kita kita sentiasa meletakkan diri kita di tempat org lain before kita nak tegur or sound..sebab mayb kita salah...tol x?
5. x hensem atau x tough x bermakna x der org suka...hahahaha..
6. apsal aku mesti ader isu cinta lokasi? hahahaha...


ok ok...isu no 3 dan 4 malas nak ckp...nanti pjg sgt lak...hahaha... no 5 nih yg paling besh...citer die mcm nih...dlm byk2 program ...aku x pernah lagik terasa bonding taw ngan adik2....lagik satu sebab aku nih anak bongsu...so aku susah skit ngan budak2...tapi kali ni lain...aku dapt rasa bonding die...


ok ...seblah nih gambor adik2fixrezzi  kt telok gong..






yg budak comel kt bwh nih name die safwan...tp member2 die panggil upin/ipin...die nih tol2 wat fixrezzi terasa terbonding taw...( bukan rebonding k?)
ok mengulas isu no 6...nih je masalah aku skang nih...tiap kali program mesti je aku jumpe ader  gadis2 cool ....susah tol....hahaha... tp nih bukan tahap cinta lokasi kot...tp just sonok dpt kenal ader org cool disekeliling kita...hahahah....nak taw sape? x yah taw la...wat penin je...wkwkakwk
ok...kt atas nih gambor abg2 dan kakak2 faci yg cool dan sempoi...wkakwak.....so..kalo nak taw prog nih  lebih lanjut...ader gak kitorg pnyer PM(project Manager) tulih kt blog die... zambothegreat
ok...that all folks....jumpe di post yg lain lak...adios..~~ : D

1 ulasan:

ChekDi berkata...

mantap mok mantap..
aku rasa aku taw sapa (kes no6)
hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...