Ahad, 4 Julai 2010

skrip kosong untuk aku.

suka aku melihat sekeliling hidup aku.
semuanya ada cerita mereka masing-masing...ada yang bergembira,ada yang cuba menerangkan sesuatu,ada yang bercinta, ada yang berduka,ada yang menangis, ada yang tertawa.

tapi aku?hmm...tak ada apa-apa yang berlaku dalam hidup ini buat sementara waktu ini..begitu statik...tiada drama.tiada komedi,tiada melankolik atau romantik..hanya tenang dan kosong...tiada berirama tanggo ataupun chacha...tiada balada ataupun bossanova...sepi....ditemani sepoi-sepoi angin gunung-ganang sempadan perak-kelantan...ditemani derusan keruh air sungai perak...diiringi bau durian dan tempoyak..

ada orang kata hidup ini adalah sebuah pementasan agung oleh Tuhan,yang dimana kita ini adalah para pelakonnya..jika benar kata-kata itu,sudah pasti aku hanyalah seorang pelakon tambahan atau 'Pak Pacak' dibabak2 ketika ini...kerana skrip ku begitu kosong ....helaian kosong tiada cerita..

bulan-bulan lepas begitu dramatik skripku,ada melodrama,ada drama,ada melankolik,ada patriotik,ada bibit-bibit romantik tidak menjadi,tapi itu bulan-bulan lepas...bulan ini?kita tidak tahu lagi...

2 ulasan:

Unknown berkata...

hidup ni kdg2 xsprt yg kita rancang dan sangka kan... hmmmm.. penuh ujian disetiap pjalanan...

haziqzainal berkata...

apo puki ko tules nh... xpaham.. kk.. hidup nh mcm roda.. kdg2 kat ats kdg2 kat bwah.. gl mok.. keh3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...