Jumaat, 19 Mac 2010

Trivia Hari Ini :GOOGLE

GOOGLE,satu enjin pencari dan laman web yang tersohor di dunia.Rata-rata jika diperhatikan rakyat Malaysia pada amnya dan golongan pelajar secara khususnya menggunakan perkhidmatan Google dalam pelayaran Internet di masa kini. Tapi, tahukah anda apakah Google
?di sini terdapat seba sedikit trivia berkenaan laman web kesayangan anda ...

Nama "google"

Pengasas Larry Page dan Sergey Brin membangun sebuah mesin pencari yang disebut "Google," berdasar Perkataan "Googol", istilah matematik untuk 1 diikuti oleh seratus (100) sifar. Nama mencerminkan kekayaan maklumat yang ada, dan lingkup kumpulan tugas untuk mengorganisir informasi dunia dan membuatnya dapat diakses oleh semua dan kepada.

Penyelidikan

Ketika anda mengunjungi www.google.com atau salah satu daripada lebih daripada 150 kawasan kumpulan lain, anda boleh mencari maklumat dalam pelbagai bahasa (diterjemahkan) untuk menyemak harga saham, dan skor sukan, menemukan alamat penyelidikan baru untuk alamat pejabat pos tempatan atau kedai. Anda juga boleh mencari gambar, video, peta, paten, dan banyak lagi. Berkat kajian teknologi global, anda boleh sering menemukan semua unsur ini bersama-sama dalam satu perkataan.

Tentu saja, ada banyak maklumat di dunia tidak di Web, jadi google juga bekerja untuk mendapatkan lebih banyak dari itu telah discan, seperti dalam buku-buku atau newsgroup arkib. Kita juga tahu bahawa setiap kali anda melihat pada rangkaian yang ingin anda secepat mungkin dengan semua laman web kegemaran anda kepada, jadi kami menawarkan program-program seperti Google Toolbar dan Google chrome untuk membantu anda menavigasi web dengan cepat dan mudah.

Penyelidikan ini adalah bagaimana hal itu bermula, set merupakan inti dari apa yang telah lakukan hari ini. Google telah menghabiskan lebih banyak masa dalam kajian kejuruteraan daripada produk dalam kumpulan-kumpulan lain kerana Google percaya bahawa carian masih boleh dipertingkatkan. Google terus-menerus bekerja untuk memberikan hasil yang lebih relevan, sehingga anda dapat menemukan apa yang anda perlukan dengan cepat. Untuk tujuan ini, Google telah menambah perkhidmatan seperti carian tambahan, yang mengubah keputusan bagi anda jika anda log masuk ke Google.

2 ulasan:

Ken Wooi berkata...

google is king =P

itisrajah berkata...

i ♥ google!
=)
well, i have an award for you.
datang blog dan amek, ukeh?
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...