Selasa, 16 Disember 2008

MALAYTRIP I: Erti Sebenar Kawan

well.kawan boleh dbahagikan dalam bebrapa kategori.kenalan,kawan biasa,kawan atas kawan,kawan sesekolah,kawan sebatch,kawan sebilik,kawan sekelas,kawan baik,dan kawan istimewa...

trip aku baru2 ini ke taiping memberi erti baru utk aku memahami ttg kawan..well...aku travel bersama ngan kawan yg ak anggap sebagai kawan baik aku yg memang setia ngan ak...ak bersama YB akram nasution..well..dia benar2 memberi maksud kawan baik kepada aku..ingin ku pinta maaf kepadanya...begitu baik melayan kerenahku..

ak juga bersama andy(member akram),aufa dan shak si kumbang khayal.aufa dan shak memberi definisi baru kepadaku..shak adalah member sedorm ak yg agak rapat dgn ku,manakala aufa memberi definisi member sebatch kepadaku..harap anda berdua tidak terasa apa yg ak tuliskan ini..

sory to miss aufa,mungkin khilafku masa dulu masih membayangi idup aku..harap ko sudi memaafkan aku seikhlasnya.ak tidak dapat utk berinteraksi semesra yg mungkin dgn ko..tahniah juga aku ungkapkan kepada mu..walaupun cara mu bersosial mungkin dipandang serong sesetengah pihak...namun ku ucap tahniah pdmu..jati diri teguh dan pegangan agama mu sungguh terpuji....hope no hard feeling after u read this post k?

berbalik kepada topik...aufa dan shak memberi definisi baru kepadaku tentang erti sebenar kawan...kawan baik dlm senario ini....well.....bak kata org diluar sana...lelaki dan perempuan tidak boleh berkawan baik...well...korang berdua berjaya memberi gambaran sebenar dan menafikan perkara ini kepada aku..

andy pula.....seronok ak dpt kenal member seperti beliau...walau baru ku kenal...namun ku dapt merasa keikhlasan beliau dlm berkwn...

terima kasih kalian semua....kalian telah memberi aku satu definisi baru tentang erti sebenarnya berkawan.....dn erti kawan itu sendiri....andai aku tercampak jauh ke dimensi lain..tidak aku lupa kalian semua..

maaf jika post ini terlalu terbuka penulisannya....jika ada sebarang ketidakpuas hatian,sila hubungi saya....

berhubung perjlanan aku ke taiping...akan ku tulis pula di post lain sebaik sahaja gambar2 diterima dan masa mengizinkan....insyaAllah...

asalamualikum....

7 ulasan:

atokk berkata...

sungguh dalam penulisan ini...hahahaha...btw thanks...heee

azLan berkata...

tersentuh beb!

aku xde kawan yg blh dikatakan "kawan"..hmm...

fixrezzi berkata...

well...thanks alan...aku just tulis tulus ikhlas dari dalam hati aku..aper yg aku rasa...well Lan...aku tetap kawan ko yg boleh dikatakan kawan...biar mungkin aku x dapat nk kategorikan aku sebagai kawan baik ko....kawan sedorm sudah cukup nak kata kau kawan ko...rilex bro.....kalo kiter berikhlas utk berkawan...pasti kawan itu akan wujud dalam hidup mu

Sherry berkata...

ouh...encik fikri rezzi....sunggoh puitis penulisan mu ini... ecewah... hehe...ko ney...mmg laa...kalo ckgu nik bace neyh...musti bangge..;p.. btw, mane gmbo2 nye??

fixrezzi berkata...

gambo kt ofa...ondaway

itisrajah berkata...

nice post.
sahabat tuh cmne pulak ye?
*wink*

fixrezzi berkata...

sahabat?mmm.....menurut istilah islamic yg aku blajor....sahabat hanyalah merukuh kepada sahabat rasulullah SAW....yg hidup pd zaman baginda.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...