Khamis, 6 November 2008

[despresi][ aspirasi]=[harapan]

(despresi)( aspirasi)= harapan.
mungkin itu sahaja persamaan yg boleh aku buat buat masa ini.mungkin persamaan ini sahaja yg boleh memberi persektif positif buat aku tika dan saat ini.ketika peluang dan masa berlalu,melintas di depan mata si alpa yg hina ini dibiarkan begitu sahaja.
baru sahaja keputusan exam keluar petang td,kira2 pukul 5.namun despresi terus menekan kepala dogol yg berkilat ini.terus terasa sembilu yg menusuk dalam terus ke hati yg buta,penuh titik2 hitam.....agak berat utk ku menekan papan kekunci ini.sukar utk dibayangkan .hanya kerana satu perkataan iaitu GAGAL.

GAGAL....sudah lama tidak ku dengar perkataan itu.perkataan itu hanya kedengaran ketika dibangku sekolah.tapi kini berkumandang kembali.hmmm...berat rasa nak ku telan perkataan ni kembali..

namun,tidak ku kata aku takut utk gagal.Hamba Allah yg takut gagal adalah hambaNya yg tidak percaya adanya Dia.dan takut gagal adalah gagal yg sejati.aku tidak takut.tapi aku tertekan kerana sindrom gagal kembali beritma dalam kotak mindaku kembali.

cgpa ku merudum mengikut aliran daya projectile....seperti aku sengaja melastik masa hadapan ku di tebing laut yg semestinya membawaku hanyut dan larut, x sempat berpaut.fuuhh...bersih aku dibasuh oleh ayah ...nasib baik cgpaku tak jatuh bebas mengikut pecutan 9.8m/s..kalau tidak ...nahas....nahas aku...

namun sebenarnya gagal ku kali ini hanya kegagalan kecil yg peratusan nya sidikit pun x mengganggu cgpa aku...tp masih perit nak terima...gagal x bermakna bagi sesetengah pihak.

mmm...aku harap persamaan aku diatas td dapat berhasil kali ini.despresi darab aspirasi menjadi harapan.tidak aku mahu kegagalan kecil ini menjadi noktah segala-galanya..

Ya Allah,ampunkan dosaku.Memang aku sering meninggalkan suruhanMu,tapi tolonglah ya Allah...kembalikan ku ke tujuan asalku ke mari,telah kau beri jalan kepadaku utk berjihad fisabilillah kepadamu,utk dekatkan diri yg hina ini kepadamu,sesungguknya Kau yg Maha Berkuasa,jangan kau tutup jalan itu kepadaku,ku x sanggup meninggalkannya.Jauhkan ku dari hasutan nafsu diri utk tidak terus belajar dan hasutan kepadaku utk tidak berbakti kepada hambaMu.kuatkan semangatku ya Allah utk dekat padaMu,ku terima ujian ini dengan redha....amiiiinnn....................

4 ulasan:

Akram berkata...

lek a terk..aku ade 'teman' ko smpai ujung sem...haha

itisrajah berkata...

ukeh.
so how was da result?

fixrezzi berkata...

thanks akram for your consernees...betul ker aku taip nie...aper2 ler...mmm....result agak teruk arr....pointer gua 2.6 jer....cgpa gua dah turun 2.9....english gua kantoi paper writing...pehhh sedih arr kiernyer!!

itisrajah berkata...

adui.
sabo2.
2.9 is quite good,u noe?
ape2 pon.
u shud b grateful.
because somehow,bile kite rase kite truk,pasti ade yg lebih truk dr kite.
sabar itukan separuh dari iman.
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...