Selasa, 16 September 2008

Dari Teras Metropolis

Dari pudu ke masjid India

tepat 7 september.aku pulang dari kampung halaman kembali ke lubuk permainan metropolis.setiba di pudu,sahabat-sahabat lama sepermainan mengajak ku berjalan2 ke Masjid India.alasan utk mencari songkok untuk menyambut hari raya.menunggu di hadapan masjid jamek.ku lihat ramai orang berpusu-pusu kesini dan kesana,sibuk,kelam kabut.Lemas dan khayal ku di hidangi juadah kesibukan kota.
memang sibuk kota ini, tidak pernah sepi dengan manusia,tak mengira masa agaknya.secukupnya korum berempat.aku ditemani si YB,Mache dan Edy-rakan se University.menapak aku ke masjid india.baru ku tahu dekat sahaja masjid india dari masjid jamek..ku ingat jauh berbatu2.rupanya hanya dekat,nun hanya di belakang.

terkedu aku ketika ingin membeli jam.jam 'replika'.memang lawa.jika dahulu jam jenis ini dipanggil jam tiruan.tp kini berubah nama.
"abg,berapa jam ini bang,cantik ni," ku tanya
"emm,yg ini murah ja dik,Rm65 ja.bagus ni dik,tali besi stainless stell,x karat punya!baru lagi design ni!,"kempen beliau.
"ye ker?,Rm5o bley bang?"kutawar pdnya.
"mm,kalo adek nak beli Rm55 boley ar abg bagi,"persetujuan hampir diterima.
"erk,x per arr bang,sayer nak gi tengok2 duu,nanti saya patah balik,"ku balas.
"hEY!!Aaper NIE?TOLAK TUAH NAMERNYER TU !!NIE YG SELALU ORG MARAH NIE,TAWAR2 PASTU LARI!!"Brother td bertempek.

mmm.dimanakah kemesraan JLN Masjid India Kuala Lumpur.Yg pernah menjadi keselesaan terutamanya bagi org melayu utk membeli belah.mengapa berubah kemesraan peniaga disini.mengapa sudah menghampiri ke'mesra'an di Jln Petaling.Mengapa?

adakah salah utk bertanya?adakah salah melihat2 harga.seperti ku org bujang.perlu di budget segala.
lantas selepas itu ku menemani si Kre membeli songkok.wa.sakan juga rakan ku memilih.di sini ku lampirkan gambarnya bersama songkok tinggi unik bombastik.




memang seronok ke sana,melihat keramaian manusia,bershopping raya.Setelah habis di masjid india.kami melepak di masjid jamek.berpesta gambar.lalu kami ke sentral bila senja menjelma.menjenguk keadaan disana utk menetapkan adakah di sini rakan2 satu generasi di jenan bakal berbuka.menjelang 6.30 ptg.memang Kl sentral x sesibuk di foodcourt lain atau di maple-"me pel ".lain.memang sesuai explode disini.berjumpa dan berpesta.bergurau senda pada 13 sept nanti.

beberapa gambar menarik jd tatapan:












7 ulasan:

-shak- berkata...

krebatu macam golongan berbaju melayu putih bersampin merah..
songkok macam babi tggi..

MelodikaJiwaSepi berkata...

tue songkok recod dunia...waaaaa

Akram berkata...

mcm pantat ulasan saudara shak...disamakan aku dgn golongan xde maruah tuh...

Andy Bah!! berkata...

hahaha....betul org ^ ckp....hak3..
aku suka gmbr aku tue...hahaha

-shak- berkata...

ang ade maruah gak ke krey?

bukan da jual kat chow kit ke..haha

Akram berkata...

aku x pnah jual woo...tp kn..ko mcm pnah je...x bek tipu dow...

MelodikaJiwaSepi berkata...

korANG INGAT FORUM KER APER...??anyway....tak kesah arr...siler2 meriahkan blog akuh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...